Search This Blog

Tuesday, July 1, 2014

CARA BUKA AKAUN SEMASA DI CIMB

Alhamdulillah

Siap juga Akaun Syarikat untuk menjalankan Perniagaan Online

Secara ringkasnya saya menerangkan sebab dan keperluan tentang akaun syarikat.apa-apa kekurangan just komen.insyaallah saya akan membantu anda

Peniaga Online lebih disarankan untuk membuka Akaun Maybank atau CIMB,kerana kebanyakan pelanggan lebih gemar menggunakan 2 akaun ini sebagai transaksi.Jika anda membuka gerai makanan,sekolah swasta atau apa-apa periagaan yang menerima duit cash, bank seperti Ambank, Bank Islam sudah cukup kerana caj buka akaun lebih rendah berbanding Maybank (RM2000) dengan introducer dan CIMB (RM1000) tanpa Introducer,tetapi perlu mengambil produk CIMB seperti Insuran yang akan ditolak pada akaun semasa anda.Akaun saya ditolak Rm100 setiap bulan...huhuhuhu

Adakah Akaun Syarikat Sangat perlu untuk menjalankan perniagaan online??
Jawapan: Ya, Sangat Perlu kerana

1. Jika anda seorang peniaga online separuh masa, akaun semasa boleh dijadikan sebagai backup untuk anda membeli aset seperti rumah,kenderaan dan lain-lain.bayangkan gaji anda hanya rm2000 sebulan sebagai pekerja makan gaji,agak-agak bank nak luluskan jika anda hendak membeli rumah berharga rm500k? walaupun sebenarnya anda mampu membayar bulanan,tanpa bukti ianya mungkin membantutkan usaha anda.

2. PINJAMAN. insyaallah anda akan ditawarkan atau boleh mendapat pinjaman yang agak besar untuk anda meluaskan lagi perniagaan anda.

3. Kalau dah income perniagaan online mencecah transaksi rm1000 sehari dan anda menggunakan akaun simpanan sebagai transaksi ianya akan menyebabkan akaun anda akan dibekukan.mungkin juga anda akan disiasat oleh pihak berkuasa.

Mungkin ada lagi faedah lain yang akan dinikmati jika anda membuat akaun semasa,jika berminat berkongsi just tulis pada ruangan komen ya :)

CARA-CARA MEMBUAT AKAUN SEMASA DI CIMB

Ada beberapa dokumen dan keperluan yang anda akan gunakan untuk membuka Akaun Semasa.

1. KAD PENGENALAN.
-Pastikan cip Kad Pengenalan anda masih elok kerana dikuatiri sistem bank tidak dapat membaca cip anda.Jika rosak sila tukar IC anda sebelum membuka akaun. ini yang berlaku pada saya,jadi untuk mempercepatkan proses IC siap,saya telah membuat IC di UTC Sentul. Sehari je siap.Hari ini datang esok ambil. RM10 caj tukar IC.
-Pastikan anda membawa sekeping photostat IC

2. DOKUMEN DAFTAR SYARIKAT
-Sila bawa yang original dan 2 salinan dokumen Daftar Syarikat SSM ya :)

3. COP BULAT
Cop Bulat yang tertera nama dan no pendaftaran syarikat.Harga lebih kurang RM4.00 sahaja.

4. WANG TUNAI
Sila bawa bersama wang tunai RM1000 yang akan dimasukkan pada akaun syarikat anda selepas siap mengisi borang dan lengkap semua dokumen.

Selepas Seminggu datang semula pada cawangan yang anda buka akaun untuk mengambil buku Cek dan Kad ATM anda serta membuka akaun Online CIMB click :)

    
PANDUAN PERNIAGAAN DI EBAY CARA MAFIA .BAGAIMANA MENGHASILKAN RIBUAN DOLLAR DENGAN MENGGUNAKAN MULTIPLE AKAUN TANPA RISAU 
'DI SUSPEND' OLEH EBAY. SELAIN ITU BANYAK LAGI RAHSIA YG AKAN DIRUNGKAI UNTUK MENJADIKAN EBAY SEBAGAI PLATFORM PERNIAGAAN YANG UNGGUL.
(KLIK GAMBAR DI BAWAH)


http://tinyurl.com/rahsiamafiaebay

          


             


65 comments:

Unknown said...

salam...sy apply akaun semasa syarikat utk bisnes online, CIMB mahukan lesen perniagaan PBT..adakah ini syarat baru? atau hanya sesetengah bank yg praktikkan syarat ni? sy apply dekat CIMB Puchong & CIMB Kinrara...thanks..

Unknown said...

Wassalam.Saya rasa syarat baru sebab sebelum ni xda pon.mungkin jug a ikut cawangan.sebab Saya disuruh ambil produk insurance :)

rudy bluehikari said...

Comfirm syarat baru. Baru balik dr cimb. Mereka perlukam lesen perniagaan pbt. Bila call MPKj dia ckp biz online xboleh daftar sb takda premis. Mau tak mau kena lupakan cimb.

Anas said...

Hari ni singgah kat 2 bank CIMB. Dua-dua kata perlukan Lesen Perniagaan PBT.

Ada cadangan bank lain untuk buka akaun perniagaan? Preferably yang bila buka kita dapat ATM card untuk senang keluarkan duit dan boleh buat online transaction (macam CIMB sebelum November 2014).

Sedihnya dah tak boleh guna CIMB. Menyusahkan betul PBT ni

Unknown said...

Yups Baru dapat info Dari seorang kawan.lesen PBT utk akaun semasa CIMB start 1 Disember 2014 haritu

RakanBisnes said...

so kalo kita register dgn pbt, akan ade komitment lain ke each year? ssm lagi. xkan lepasni pbt plak. sape yg ade info boleh share reason kena ade lesen perniagaan dari pbt? kita buat online biz, bukan restricted to respective pbt..even biz ke afrika utara..sigh..

Syaff said...

Bank apa ya yang tak perlu lesen perniagaan? Saya nak buka akaun semasa untuk biz online ni.

Unknown said...

pgwai CIMB gtau ari 2, bnda ni sbb GST...maybank prlukan referral plak, yg dh ada akaun semasa selama 6bln...certain maybank mau referral yg reg dkt maybank tu...

Syaff said...

Aduuuuiiiihhhh. Susah ar macam ni. Takkan nak guna saving account kot. Mampuih aku. Argh!

Unknown said...

Asura wrath try buka may bank :)

Unknown said...

Tapi buat SSM dulu

Syaff said...

Ooooo. Tapi maybank perlukan introducer plak. Lagipun wang deposit RM2k. Mahal tu. Hmmm.

Syaff said...

Saya dah daftar syarikat di SSM. :)

Unknown said...

Try guna agrobank or bank islam .

Unknown said...

Tu la..cimbank nak lesen lak.lupakan je la.pegi rhb bank. Tapi xsilap kene ada rm3000 tuk buka acc.Esok nak tanya. Kalau nak 3000, masuk kan,pastu keluarkan balik.haha

Unknown said...

Tu la..cimbank nak lesen lak.lupakan je la.pegi rhb bank. Tapi xsilap kene ada rm3000 tuk buka acc.Esok nak tanya. Kalau nak 3000, masuk kan,pastu keluarkan balik.haha

Unknown said...

Boleh je keluarkan balik rm3k tu.tapi rasanya biarkan seminggu

Unknown said...

pbt tu lesen ape..sy ade ssm je

Unknown said...

PBT maksudnya Pihak Berkuasa Tempatan.contohnya DBKL, MPS, MPPJ,MBSA Dan lain-lain

Unknown said...

PBT maksudnya Pihak Berkuasa Tempatan.contohnya DBKL, MPS, MPPJ,MBSA Dan lain-lain

amy said...

saya pun berniaga online...saya dah tanya cimb,maybank,bank islam semua nak lessen pbt..sekarang saya tgh usaha dapatkan lesen pbt semata2 nak buka current account...tp sy x perlu sewa kedai,cuma sewa alamat.

Unknown said...

Tahniah.maksudnya puan memang serius nak berniaga. :)

dedel said...

Salam..tuan...ingin bertanya..saya baru hendak memulakan perniagaan...berkenaan ssm mungkin tiada maslah...tp surat dri PBT tu??

Kalo kita xde alamat premis mcm mana?bole sewa alamat ke?

dedel said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Wassalam.utk Itu Saya xpasti.jika ada yg tahu boleh tolong komen ya :)

amy said...

Insyaallah saya akan kongsikan di komen ini tp tunggu sehingga saya berjaya membuka current account ya :)

HUSSAQM84 said...

bank islm tnpa introducer, rm 1000. Tp borng2 kna isi dlm 8 set.. smua bnk2 perlukn pngesahan lesen dr PBT.

Unknown said...

cube tgk web ni..maybe blh membantu awak semua.. :)
http://jimatcermat.my/akaun-semasa-terbaik-di-malaysia/

Unknown said...

Salam,

bergantung pada cawangan dan kawasan bank... mcm puchong mmg perlukan lesen premis kalo nak buka akaun semasa. Tapi kalo di Seri Kembangan dan Putrajaya, hanya perlukan introducer sahaja. Tak perlu lesen premis dr PBT.

Unknown said...

syarat cimb yang terbaru..walaupun hanya meniaga online wajib kena ada kedai..kena kepilkan sekali gambar kedai masa nak buka akaun...emmm

Unknown said...

Introducer tu apa?

Unknown said...

Introducer tu apa?

Unknown said...

Introducer tu apa?

Unknown said...

Introducer tu pemilik akaun mybank yang da buka dan aktif sekurang2nya setahun..

Unknown said...

Assalam en rashidee...sy nak tnyer boleh x cimb luluskan klau alamat premis di SSM sy kongsi dngn makcik sy dan gunakan lesen pbt atas name makcik sy untuk daftar akaun semasa untuk syarikat?

Unknown said...

salam...sy pon sama ssm pakai address office kakak..bole ke attached skali license pbt atas nama co. kakak sy? agaknya approve ke tidak ye?

Unknown said...

Wassalam.xpasti pulak sebab Masa Saya buat tu belum ada syarat utk pbt tu.

Unknown said...

Wassalam.xpasti pulak sebab Masa Saya buat tu belum ada syarat utk pbt tu.

Unknown said...

Salam..nk tnya ..mesti ke kita kena ambik produk dr cimb ni..cth insuran.kalau.kita x ambik..depa x bagi lulus kita punya permohonan ke?

Unknown said...

salam.. sekadar berkongsi info..

Sesetengah officer akan promote produk diorang untuk untuk buka akaun semasa mereka. tapi saya tak berapa setuju kerana bila kita amik produk diorang, contohla.. terkini takaful suria CIMB, kita dah ada komitmen nak kena bayar bulan-bulan

Unknown said...

Dalam kes saya untuk buka akaun semasa syarikat di maybank tanpa introducer, sebagai panduan tuan/puan. Sekadar berkongsi info:

1. Baki simpanan maybank mesti RM10K ke atas
2. Kemukakan SSM, IC dan Cop bulat serta isi borang permohonan. Standby siap-siap yang original dan salinan dokumen tersebut.
3. Lesen PBT jika perniagaan beroperasi di tempat lain.
4. Saya tambah kod bidang katering. Jadi operasi perniagaan saya adalah di rumah. Tak perlu ada lesen PBT.
5. Akhirnya 4 hari selepas permohonan dibuat saya telah dihubungi untuk mengambil buku cek.

Unknown said...

Untuk buka akaun semasa syarikat di CIMB, jika tak ada introducer, perlu ambil salah satu produk diorang. Dalam kes saya, saya tak setuju dengan komitment untuk bayar. Jadi saya dapatkan introducer. Semua dokumen yang diperlukan sama saja. CUma untuk elakkan diorang mintak lesen PBT saya bagitau saya buat bisnes katering saja kat rumah. Untuk buka Akaun semasa maybank kena sediakan wang RM2K, manakala CIMB hanya RM1K sahaja.

Unknown said...

Terima Kasih Puan Noraziah Zainal atas perkongsiaannya :)

Muasya Official said...

Alhamdulillah..terima kasih atas perkongsian Puan Noraziah :)
Dekat ssm sy..sy ada masukkan sekali katering..so boleh je cakap sy buat katering kan..

#MuasyaCollection
#TrendyAndExclusive

Unknown said...

as salam, nak tanya kalau syarikat enterprise berapa limit duit dalam akaun bank?

Unknown said...

Salam, sy baru saja buat akaun semasa untuk syarikat enterprise kat CIMB
Rm 1000 saja untuk membuat akaun
Semasa kat CIMB.

Syarat2nya - Lesen PBT
- Salinan Ketiga Lesen PBT
- i/c
- Rm 1000

Da Boleh buka akaun Semasa, tetapi pegawai bank tu mcm memaksa untuk mengambil prodok insuran drg. Mula2
Saya xnak.. xpala xnak..
Tapi pegawai bank tu ckp kena ambil kerana ini lah syarat..
Urm... mahalnya potongan setiap Bulan
Rm246 juga la sebulan kena potong.
Berapa hari kemudian sy cek la baki dalam akaun.. CIMB da membuat potongan sedia.. baki yg tinggal rm400 lbh je!

Jadi nak tanya ni pada yg lebih mengetahui.. CIMB mmg membuat potong sedia ke.. 2bln

Anonymous said...

Salam Admin dan Semua, nak tanya sikit, saya dah ada akaun semasa cimb, tapi ssm saya dan lama tamat tempoh di atas sebab-sebab tertentu.

Soalan saya, bolehkah saya menggunakan akaun semasa cimb tanpa ssm? untuk pengetahuan admin, debitcard cimb bank saya akan tamat akhir tahun ini, jadi apa akan jadi sekiranya saya mempebaharui debitcard saya? adakah mereka memerlukan ssm saya atau saya hanya perlu membawa cop syarikat (yang dah tak aktif) untuk memperbaharui debitcard saya?

Dalam akaun saya adalah sikit duit, tapi untuk transaksi kecil kecilan, bukan untuk syarikat lagi.

Boleh sesiapa memberi jawapan yang bernas tak?

Langkawi The Sweet Legend said...

Kalau lesen ssm dah mati lebih dari setahun, dah tak boleh renew company

Langkawi The Sweet Legend said...

Kalau lesen ssm dah mati lebih dari setahun, dah tak boleh renew company

Wan said...

Untuk urusan personal current account online premier maybank mmg tkyah introducer....tapi untuk current account company kna guna introducer.kna ambil borang dari maybank dengan bawa SSM.untuk urusan introducer insyaAllah sy boleh tolong.alhamdulillah saya Dahl introduce Lebih dari 100 company dan semua dah lulus.saya buat bisness vending dan account semasa may bank dan cimb dah Lebih Dari 4 tahun..boleh hubungi sy-0127292850-wan untuk urusan introducer may bank dan climb.semoga anda dapat menjalankan perniagaan dengan lebih systematic.terima kasih.credit to blog owner.tq

Wan said...

Untuk urusan personal current account online premier maybank mmg tkyah introducer....tapi untuk current account company kna guna introducer.kna ambil borang dari maybank dengan bawa SSM.untuk urusan introducer insyaAllah sy boleh tolong.alhamdulillah saya Dahl introduce Lebih dari 100 company dan semua dah lulus.saya buat bisness vending dan account semasa may bank dan cimb dah Lebih Dari 4 tahun..boleh hubungi sy-0127292850-wan untuk urusan introducer may bank dan climb.semoga anda dapat menjalankan perniagaan dengan lebih systematic.terima kasih.credit to blog owner.tq

Anonymous said...

Halo, Saya cunson hamilton Katheren, saat ini tinggal di Texas, Amerika Serikat. Saya seprated kali ini dengan tiga anak-anak dan aku terjebak dalam situasi keuangan Mei 2015 dan saya perlu untuk membiayai dan membayar tagihan saya. Saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari berbagai perusahaan pinjaman pribadi dan perusahaan tetapi tidak pernah dengan sukses, dan sebagian besar bank menolak kredit saya. Demi Allah, saya membaca sebuah artikel online dan saya memutuskan untuk mencoba, Pada awalnya saya sangat takut tapi saya mencoba memberikannya karena pada saat itu dalam hidup saya, saya tak akan kehilangan, jadi saya mengikuti arahan mereka dan melakukan aything saya diminta untuk melakukan sebelum pinjaman saya dapat diberikan, saya sangat takut pada saat itu, tapi aku bilang hari ini sebagai tuhan adalah saksi saya, saya sekarang seorang pemilik usaha kecil dan saya membayar kembali pinjaman saya di bunga yang lebih rendah dari 1,5% tanpa masalah, Percayalah dengan perusahaan ini saya jamin tidak akan menyesal, tidak ada pemeriksaan kredit, tidak ada co penandatangan dengan tingkat bunga hanya 1,5% dan pembayaran yang lebih baik rencana dan jadwal, silahkan hubungi Mr Dangote perusahaan pinjaman ( dangotegrouploandepartment@gmail.com). Dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini tapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk membiarkan orang tahu lebih banyak tentang dia dan Tuhan memberkati alsoi ingin lebih. Anda dapat menghubungi dia melalui email-nya.
dangotegrouploandepartment@gmail.com dan saya juga menyadari bahwa beberapa dari Anda mungkin berpikir itu adalah stres tapi tidak, saya tidak pernah scammed $ 5.000 yang membuat saya merasa ingin menyerah tapi hari ini semua berkat Allah Mahakuasa dan Mr Dangote. jadi hubungi saya di Cunsonhamilton342@gmail.com atau hubungi saya di nomor (682) 233-0439 untuk informasi, Nikmati

Salahudeenalmursyid said...

sudah sudah jangan nak merepek..kita cuba selesaikan masalah kita ni..

MOHD ADHA MOHD ZAIN (ADHA ZAIN) said...

Salam. Tahniah tuan di atas perkongsian yang bermanfaat. Jika perlukan bantuan sebagai introducer Current Account Maybank atau CIMB Bank boleh whatsapp saya 013-9790000. Saya boleh jadi introducer untuk mana-mana cawangan.

Unknown said...

baru PinjamanTawaran !
Ia adalah satu peluang baru lagi, adakah anda dari segi kewangan ke bawah? adalah perniagaan anda menangis untuk kebangkitan semula kewangan, telah anda mendapatkan pinjaman di bank dan tangan pemberi pinjaman yang salah dan anda di mana menolak? mencari tiada lagi, Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: gloryloanfirm@gmail.com dan mengisi borang di bawah.

PEMINJAM'S DATA.
1) Nama Penuh: ......... 2) Negara: ...... 3) Alamat: ......... 4) Jenis Kelamin: ..................
5) Status Perkahwinan: ... ..... 6) Pekerjaan: .......... Number 7) Telefon: ........................... 8) Pada masa ini kedudukan di tempat kerja: .... ............ 9) Monthlyincome ...... ...................
10) Pinjaman Tempoh: ............... 11) Tujuan Pinjaman: ............... 12) Agama: ............
13) Tarikh lahir: ........................

sila memohon syarikat yang sah, kejayaan anda adalah matlamat kami.

Lady Jane said...

Hello Everyone, nama saya Jane alice seorang wanita dari Indonesia, dan saya bekerja dengan sebuah negara kompensasi bersatu, dan kami telah mendengar dan juga meminjam dari perusahaan pinjaman, dengan cepat saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia untuk mencari pinjaman Internet Sangat hati-hati Berhati-hatilah untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak kreditur kredit palsu di sini di internet dan beberapa di antaranya asli dan nyata,

Saya ingin melempar testimonial tentang bagaimana Tuhan menuntun saya ke pemberi pinjaman yang sebenarnya dan dana pinjaman Real telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Grace, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditor kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran. . , Garansi, pajak, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapat pinjaman saya.

Setelah berbulan-bulan berusaha mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapat pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditor kredit genue online yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk Hubungi teman saya yang baru saja mendapatkan pinjaman online, kami mendiskusikan kesimpulan kami mengenai masalah ini dan dia bercerita tentang seorang wanita bernama Mr. Dangote yang adalah CEO Dangote Loan Company.

Jadi saya mengajukan permohonan untuk jumlah pinjaman (Rp400.000.000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak mengurus se umur saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang ingin saya gunakan untuk membangun bisnis saya dan pinjaman saya telah disetujui dengan mudah. Tanpa stres dan semua persiapan yang dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah mendapatkan sertifikat yang diminta, telah disimpan ke bank dan impian saya masuk. Jadi saya ingin saran yang memerlukan panggilan pinjaman cepat sekarang atau email di Dangotegrouploandepartment@Gmail.com

Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia atas hal-hal baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya. Anda juga bisa menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang menyenangkan info lebih lanjut ..

Yetty Sunarsih said...

Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah berusaha untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya mengenai Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya bahawa benar dan saya menghubungi Ibu Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya memeriksa akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan penerangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga teman saya Annisa Barkarya melalui email nya :( robbi5868@gmail.com)

nur said...

Salam sy nk buka current akaun utk kedai runcit sy...tpi pihak bank nak introducer jika tidak sy perlu beli insuran cimb n byr rm200 stiap bln utk insuran. Ada ke sesiapa yg blh bantu sy utk jadi introducer sy.. tlg whatssap sy di no 0174062670

Lady Mia said...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Aris Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah orang-orang iseng, karena mereka kemudian akan meminta untuk pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, sehingga hati-hati dari mereka penipuan Perusahaan Pinjaman.

Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan digunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan, telah dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda menuruti perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Cynthia, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening mereka bulanan.

Sebuah kata yang cukup untuk bijaksana.

Queen Lisa Efendi said...

saudara-saudara

Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)
BBM: D8E814FC

Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah

Ratu Efendi Lisa
efendiqueenlisa@gmail.com

Pertiwi Gesang . .. Bagaimana saya mendapatkan pinjaman Medis saya dari ibu yang jujur, Rika Anderson said...

Saya Puan Pertiwi Gesang dari Pangkal pinang, inilah email saya jika anda ingin menghubungi saya: pertiwigesang@gmail.com. Saya ingin berkongsi keterangan saya di platform ini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman $ 6,300 untuk modal teroka daripada pemberi pinjaman sah kerana saya telah jatuh ke hutang dan saya telah cuba meminjam wang dari bank dan peminjam dalam talian tetapi saya selalu gagal dan saya juga penipuan sehingga saya melihat kesaksian ibu Ashraff Nabilah mengenai platform ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari RIKA ANDERSON LOAN COMPANY. Saya menghubungi Ketua Pegawai Eksekutif, Puan Rika Anderson, minggu lepas, saya memohon pinjaman dari ibu Rika dan saya terkejut, pinjaman saya telah diluluskan dan selepas 3 jam permohonan saya, jumlah 90 juta telah dipindahkan ke akaun bank BCA saya. Saya ingin menasihati semua orang untuk mencari syarikat pinjaman sah untuk menghubungi Cik Rika Anderson, Ketua Pegawai Eksekutif RIKA ANDERSON LOAN COMPANY melalui e-mel ini: rikaandersonloancompany@gmail.com atau W / S: +1 (914) 705-7484 dan mendapatkan pinjaman .
E-mel Rika Anderson: rikaandersonloancompany@gmail.com
W / S: +1(914)705-7484
E-mel Pertiwi: pertiwigesang@gmail.com

Dendi Setiewan said...

Amaran! BERHATI-HATI DI SINI
Orang ini menawarkan pinjaman adalah semua palsu. Berhati-hati dengan mereka. Jangan hubungi mereka. Mereka mengambil wang saya beberapa kali. Saya tidak pernah mendapat pinjaman daripada mereka. Saya hampir komited membunuh diri sehingga seseorang memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang dipanggil pinjaman IMPERIAL di mana saya akhirnya mendapat pinjaman sebanyak $85,000 yang saya gunakan untuk memperluaskan kilang bakeri dan gula saya. Saya mendapat pinjaman saya dalam masa 3 hari. Tiada cagaran diperlukan. Tiada caj tersembunyi. Tiada kerja kertas yang rumit. Kelulusan pinjaman segera. Hubungan pelanggan, saya memberi mereka 100% saya ingin menasihatkan sesiapa sahaja yang mencari pinjaman untuk menghentikan para pemberi pinjaman palsu ini kerana anda tidak akan mendapat pinjaman. Saya akan menasihati sesiapa sahaja yang mencari tempat untuk mendapatkan pinjaman untuk mendapatkannya daripada syarikat pinjaman yang tulen seperti PINJAMAN IMPERIAL. Saya tidak akan meletakkan maklumat kenalan mereka di sini kerana saya takut orang palsu ini akan menyamar sebagai mereka. Sesiapa yang berminat untuk menghubungi mereka hanya perlu menghantar saya e-mel dan saya akan memberikan e-mel mereka dan mengarahkan anda ke laman web mereka. e-mel saya dendisetiewan@gmail.com

PROF.LUCIOUS HAWARD said...

Are you in a financial crisis, looking for money to start your own business or to pay your bills?
GET YOUR BLANK ATM CREDIT CARD AT AFFORDABLE PRICE*
We sell this card to all our customers and interested buyers worldwide,Tho card has a daily withdrawal limit of $5000 and up to $50,000 spending limit in stores and unlimited on POS.
**WHAT WE OFFER**
*1)WESTERN UNION TRANSFERS/MONEY GRAM TRANSFER*
*2)BANKS LOGINS*
*3)BANKS TRANSFERS*
*4)CRYPTO CURRENCY MINNING*.
*5)BUYING OF GIFT CARDS*,
*6)LOADING OF ACCOUNTS*
*7)WALMART TRANSFERS*
*8)BITCOIN INVESTMENTS*
*9)REMOVING OF NAME FROM DEBIT RECORD AND CRIMINAL RECORD*
*10)BANK HACKING*
email blankatmmasterusa@gmail.com
you can also call or whatsapp us Contact us today for more enlightenment

+1(539) 888-2243
WE ARE REAL AND LEGIT...........2019 FUNDS/FORGET ABOUT GETTING A LOAN..

IT HAS BEEN TESTED AND TRUSTED

whatsapp only ===>>   +1(539) 888-2243

PROF.LUCIOUS HAWARD said...

Are you in a financial crisis, looking for money to start your own business or to pay your bills?
GET YOUR BLANK ATM CREDIT CARD AT AFFORDABLE PRICE*
We sell this card to all our customers and interested buyers worldwide,Tho card has a daily withdrawal limit of $5000 and up to $50,000 spending limit in stores and unlimited on POS.
**WHAT WE OFFER**
*1)WESTERN UNION TRANSFERS/MONEY GRAM TRANSFER*
*2)BANKS LOGINS*
*3)BANKS TRANSFERS*
*4)CRYPTO CURRENCY MINNING*.
*5)BUYING OF GIFT CARDS*,
*6)LOADING OF ACCOUNTS*
*7)WALMART TRANSFERS*
*8)BITCOIN INVESTMENTS*
*9)REMOVING OF NAME FROM DEBIT RECORD AND CRIMINAL RECORD*
*10)BANK HACKING*
email blankatmmasterusa@gmail.com
you can also call or whatsapp us Contact us today for more enlightenment

+1(539) 888-2243
WE ARE REAL AND LEGIT...........2019 FUNDS/FORGET ABOUT GETTING A LOAN..

IT HAS BEEN TESTED AND TRUSTED

whatsapp only ===>> +1(539) 888-2243

RASHID HUSAEN said...

Selamat Siang Semuanya!!!

Nama saya Mr Rashid Husaen dan saya dari Jawa Barat, indonesia dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia hari ini dan saya berkata pada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan memberitahu namanya kepada dunia dan saya sangat senang untuk mengatakan bahwa keluarga saya kembali selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp300.000.000,00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah seorang ayah tunggal dengan 5 anak dan dunia sepertinya mengandalkan saya ketika saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan bank online menolak pinjaman saya, mereka mengatakan bahwa pendapatan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya online dan segalanya menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya


Sampai saya melihat postingan ibu nyonya maria dari sebuah blog dan saya memohon padanya, dia memberi saya semua syarat dan ketentuan dan saya setuju dan dia mengejutkan saya dengan pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, dan pada awalnya saya berpikir ini tidak mungkin karena pengalaman masa lalu saya dan janji-janji palsu tetapi yang mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp300.000.000,00 dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Nyonya Maria Alexander wanita kata-katanya, melalui email : ( mariaalexander818@gmail.com ) karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. siapa saja yang ingin pinjaman atau cara mendapatkan pinjaman asli, harus menghubunginya Via

email: ( mariaalexander818@gmail.com )
whatsapp: (+1 254-276-8402 )

Anda dapat menghubungi saya Pak Rashid untuk informasi lebih lanjut (rashidhusaen18@gmail.com)

Allah Maha Besar
Terima kasih semuanya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...